Wednesday, August 10, 2011

زندانیان سیاسی اورمیه میگۆیند که ما امنیت جانی نداریم


طی چند روز گذشته ‌مسئولان زندان ارومیه ‌فشارهای خود را بر زندانیان سیاسی کرد افزایش داده‌اند.  درهمین رابطه ‌گفته‌ می‌شود که‌ از دو روز قبل زندانی سیاسی جهانگیر بادوزاده به‌ قرنطینه ‌این زندان منتقل شده ‌است.

مسئولین زندان ارومیه‌ بویژه‌ پس از جنگ و درگیریهایی که‌ در پی حملات رژیم ایران به‌ جنوب کردستان و مناطق حفاظتی مدیا بوقوع پیوستند ، فشار خود بر زندانیان کرد، بخصوص زندانیان سیاسی را افزایش داده‌اند.

طی روزهای اخیر زندانیان سیاسی زندان ارومیه ‌به ‌بهانه‌های مختلف تحت فشار قرار گرفته ‌و تهدید شده‌اند. طبق گزارشاتی که ‌از منابع محلی بدستمان رسیده ‌است درهمین رابطه‌، جهانگیر بادوزاده‌ یکی از زندانیان سیاسی و پدر گریلای جانباخته‌ ه.ر.ک محمد بادوزاده‌ با کد عگید مهاباد از دو روز پیش به ‌قرنطینه ‌زندان منتقل شده ‌است.

گفتنی است که‌ تاکنون از وضعیت وی و علت این انتقال هیچگونه ‌اطلاعی در دست نیست.
زندانیان مرتبط با پژاک و پ.ک.ک در زندان اورمیه، اعلام کردند فشارها بر آنها به اندازه‌ای رو به‌ افزایش است که‌جانشان در خطر است  و در این رابطه‌ افکار عمومی را آگاه کردند.

38  زندانی متهم به ارتباط با پ.ک.ک و پژاک در زندان اورمیه به‌ خانواده‌هایشان گفته‌اند که‌ مسئولان رژیم با تحت فشار قرار دادن  زندانیان سیاسی کرد از آنها میخواهند تا برایشان جاسوسی کنند.

زندانیان خطاب به‌ خانواده‌هایشان گفته‌اند:
پس از حملات ایران به‌ مناطق قندیل فشارها بر ما شدت یافته است. با وجود اینکه تعدادی از رفقایمان که‌ حکم آنها قطعی شده‌ اما باز مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

مسئولان زندان روز به‌ روز فشارهایشان را بر ما افزایش می‌دهند و میخواهند ما را وادار به جاسوسی کنند. دیگر هیچ امنیتی برای ادامه زندگی نداریم .

زندانیان از سازمانهای حقوق بشر و افکار عمومی جهان میخواهند تا در مقابل این فشارها سکوت نکرده‌ و موضعی شایسته اتخاذ نمایند

منبع: http://www.rojhelat.info/farsi/kurdistan/rojhelat/3350-zendane-urmiye

No comments:

Post a Comment