Wednesday, August 24, 2011

کشته شدن یک شهروند کرد بدست نیروهای انتظامی و بازداشت 7 تن دیگر


رژیم ایران همزمان با تدارکات حمله‌ به ‌مناطق مرزی جنوب کردستان ، خلق کرد را در شرق کردستان تحت فشارهای مضاعفی قرار داده‌ است.در این چارچوب یک نفر از اهالی ماکو توسط نیروهای رژیم ایران به ‌قتل رسیده‌ و هفت نفر نیز به ‌اتهام همکاری با احزاب کردی در مریوان بازداشت شده‌اند. همچنین 4 تن از زندانیان سیاسی کرد علیرغم تحمل 15 سال حبس تاکنون از حق مرخصی محروم بوده‌اند.

بنا به‌ خبرهای رسیده‌ از شرق کردستان 30 مردادماه‌، شب هنگام شخصی با نام یوسف میرزایی علم هولی فرزند ناصر اهل روستای دیم قشلاق از توابع ماکو که‌ همراه‌ با فرزندانش در راه‌ بازگشت به ‌منزل در یکی از ایست های بازرسی  بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی جان خود را از دست داده‌است و دختر و پسرش توسط نیروهای انتظامی بازداشت و به‌ مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

از طرفی درپی یورش نیروهای امنیتی سپاه پاسداران به روستاهای گویزه‌کور و اسپریز ،مریوان هفت نفر بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی در روستای گوزه‌کور مریوان علاوه بر جمع آوری دستگاههای ماهواره‌ ،سه تن از اهالی روستا را، که از هویت آنها اطلاعی در دست نیست، دستگیر کردند.

از سوی دیگر ماموران امنیتی در یورش به روستای اسپریز مریوان دو روستایی به نامهای رحیم و مصطفی را به اتهام همکاری با احزاب کردی مخالف بازداشت نمودند.

همزمان دو زن به نامهای آهو و سمیه از همان روستا به اتهامی مشابه دستگیر ‌و تاکنون اطلاعی از سرنوشت آنها به دست نیامده است.

از طرفی دیگر بنا به‌ گزارش آژانس خبری کوردپا ، 4 تن از زندانیان سیاسی کرد به ‌نام های والی درودی، عمر ایمانی، محمد مرادی و علی صالحی  که ‌به ‌اتهام همکاری با احزاب کردی  از سال 1375 ‌زندانی  هستند، علیرغم گذشت 15 سال از حبس آنها هنوز از حق مرخصی محروم می باشند.

گفتنی است والی درودی و عمر ایمانی از سوی دادگاه ‌انقلاب کرماشان به‌ حبس ابد و محمد مرادی و علی صالحی هر کدام به‌ 20 سال زندان محکوم شده‌اند.

این زندانیان سیاسی  پس از تحمل 4 سال حبس در زندان دیزل آباد کرماشان به‌زندان مرکزی یزد منتقل و تاکنون تلاشهای وکلا و خانواده‌هایشان جهت کاستن حکم و مرخصی از سوی قوه‌قضاییه‌ ‌بی نتیجه ‌مانده‌ است


منبع:http://www.rojhelat.info/farsi/kurdistan/rojhelat/3448-----------7--

No comments:

Post a Comment