Sunday, August 14, 2011

فدراسیون سازمان‌های غیر دولتی اقلیم کوردستان خواستار اعزام نیروی پیشمرگ به‌ مناطق جدا شده‌ از اقلیم کوردستان شد


فدراسیون سازمان‌های غیر دولتی اقلیم کوردستان با انتشار بیانیه‌‌ای از دولت اقلیم کوردستان خواسته‌ است که برای محافظت از شهروندان کورد ساکن مناطق جدا شده‌ از اقلیم کوردستان، نیروی پیشمرگ به‌ این مناطق اعزام کند.
  
در این بیانیه‌ که‌ نسخه‌ای از آن به‌ خبرگزاری پیامنیر ارسال شده‌، آمده‌ است: طبق ماده‌ 140 از قانون اساسی عراق فدرال راهکارهای حل این قضیه‌ مشخص شده‌ است اما به‌ دلیل اجرا نشدن قانون اساسی، تغییر دموگرافی این منطقه‌ و اسکان اعراب در مناطق کوردنشین، همانند دوران رژیم بعث ادامه‌ دارد و هنوز هم شهروندان کورد تنها به‌ جرم کورد بودنشان مورد کشتار واقع می‌شوند.

بیانیه‌ با ارائه‌ آمار خشونت‌های صورت گرفته‌ در این مناطق به‌ کشتن بیش از 700 شهروند کورد، آواره‌ شدن بیش از 800 خانوار و چندین مورد آدم ربایی اشاره‌ کرده‌ است.

در بخشی از این بیانیه‌ از نوری المالکی خواسته‌ شده‌ است  که‌ به‌ عنوان فرمانده‌ کل نیروهای مسلح عراق برای حل این قضیه‌ وارد عمل شود.

بیانیه‌ ضمن ابراز نگرانی از توانایی‌های ارتش جدید عراق در حفظ جان شهروندان، نوشته‌ است: ارتش جدید عراق هنوز هم با همان روحیه‌ دوران رژیم بعث با شهروندان کورد و ساکنان مناطق جدا شده‌ از کوردستان برخورد می‌کند.

فدراسیون سازمان‌های غیر دولتی اقلیم کوردستان از دولت اقلیم و بویژه‌ رییس اقلیم کوردستان خواسته‌ است که‌ بیش از منتظر نمانند و برای حفاظت از جان شهروندان کورد نیروی پیشمرگ به‌ این مناطق اعزام کنند.

 منبع: http://www.peyamner.com/details.aspx?l=3&id=244380

No comments:

Post a Comment