Sunday, August 7, 2011

کشته شدن بیش از 12 نفر و زخمی شدن دهها تن از معترضان سوری


نیروهای ارتش سوریه  با پشتیبانی تانک‌های ارتش ، عملیات وسیعی  را در دیرالزور و حمص آغاز کرده که تا کنون منجر به کشته شدن  57 نفر و زخمی شدن  دهها نفر دیگر شده است.

ارتش سوریه که  روز یکشنبه با تانک وارد شهر حما شد ، صدها نفر را به قتل رساند و صدها تن  دیگر را زخمی کرد ،  امروز صبح نیز با  استفاده از تانک و هزاران  نیروی نظامی عملیاتی را در شهرهای  دیرالزور و حمص آغاز کرده است.

شاهدان عینی ازحملات سنگین نیروهای دولتی به بخشهای مختلف شهر خبرمی دهند ، واعلام  کرده اند که نیروهای  دولتی همه  بیمارستانهای دولتی رادر اختیار گرفته اند.

اتحادیه فعالین سوری در رابطه با  عملیات ارتش سوریه  اعلام  کرد که بر اثر حملات ارتش سوریه 42 نفر در شهر دیرالزور کشته شده اند و شمار زیادی  نیز مجروح شده اند و مجروحین در مساجد مورد مداوا قرار می گیرند.

رامی عبدالرحمان  رئیس سازمان  دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که  دهها تانک  در شهر دیرو الزور مستقر شده اند وشهروندان را مورد هدف قرار می دهند.

منطقه دیگری که مورد حملات نیروهای سوری قرار گرفته است  ،شهر ک هوله،  از توابع شهر حمص است . و در آنجا نیز  16 نفر را به قتل رسانده اند.

درشهر ادلیب نیز یک نفر بر اثر شلیک نیروهای رژیم سوریه جانش را از دست داد.

دراین میان  وزیر امور خارجه ترکیه  احمد داود اوغلو روز سه‌شنبه وارد سوریه خواهد شد.

رجب طیب ار دوغان نخست وزیر ترکیه  مدعی شد  که  داود اوغلو در رابطه با  کشتارهای  اخیر در سوریه  به بشار اسد هشدارهای لازم را خواهد داد.

سخنگوی دولت سوریه  در رابطه با  سفر داود اغلو به این   کشور اعلام  کرد کە اگر  وزیر امور خارجه  تر کیه  برای  تهدید وارد دمشق شود ما نیز به هما ن  شیوه  به وی پاسخ خواهیم داد

منبع : http://www.rojhelat.info/farsi/rojhelatinavin/3322-eterazate-mardomi-dar-suriye

No comments:

Post a Comment