Wednesday, August 10, 2011

تداوم فشارها بر آموزگاران کرد در شرق کردستان


در ادامه ‌فشارها در شرق کردستان یکی از آموزگاران ناحیه ‌2 شهر سنه ‌توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید و یکی دیگر از معلمان شهر سقز از سوی دادگاه بدوی تخلفات اداری استان سنه ‌به ‌5 سال تبعید به ‌استان کرمان محکوم شده‌ است.

همچنین نیروهای انتظامی این شهر از برگزاری مجلس یادبود یکی از اعضای کانون معلمان شهر سنه ‌جلوگیری کردند.

بنا به‌گزارش هرانا ،عارف ابراهیمی از معلمان ناحیه 2 شهر سنه‌چند روز پیش از سوی نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به‌مکان نامعلومی منتقل شده‌است.

از طرفی ، حامد دنیایی از معلمان شهر سقز از سوی دادگاه هیئت بدوی تخلفات اداری استان سنه‌به‌ اتهام ارتباط با احزاب کردی و انجام فعالیت‌های صنفی و فرهنگی  به 5 سال تبعید از شهر سقز به استان کرمان محکوم شده است.

لازم به ذکراست که حامد دنیایی در سال گذشته نیز حدود 2 ماه را در ادارهٔ اطلاعات شهر سقز در بازداشت به سر برد.

همچنین کامل فتاحی از معلمان سقزی که پیشتر به علت فعالیت های مدنی و صنفی نزدیک یک ماه را در اداره ی اطلاعات سقز در بازداشت به سر برده بود طی حکمی به 2 سال تبعید از سقز به یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد محکوم شده است.

از سوی دیگر، بدنبال درگذشت رضا حاتمی عضو فعال انجمن صنفی معلمان سنه‌، اين انجمن با جواب رد مسئولان آموزش و پرورش برای برگزاری مراسم بزرگداشت وی مواجه شد.

نهایتا اعضای اين انجمن در تالاری خصوصی  مراسم یادبودی را برای وی برگزار کردند ولی ‌ماموران نیروی انتظامی با مسدود کردن خیابان، تمامی شرکت کنندگان و اعضای صنفی فرهنگیان  را وادار به ‌ترک مجلس کردند.

گفتنی است که‌رضا حاتمی، کنشگر صنفی و عضو انجمن صنفی فرهنگیان سنه‌، چهارشنبه دوازدهم مرداد در یک سانحه رانندگی جان  خود را از دست داده‌بود

منبع: http://www.rojhelat.info/farsi/kurdistan/rojhelat/3348-feshar-bar-amoozgarane-kurd

No comments:

Post a Comment