Wednesday, August 17, 2011

تحرکات نظامی رژیم ایران و انتقال سلاحهای سنگین و تجهیزات به نواحی مرزی


نقل و انتقالات نظامی به ‌منظور انجام عملیات جدید علیه ‌جنوب کردستان و قندیل ادامه ‌دارند. منابع محلی از انتقال نیرو و سلاحهای سنگین به ‌مناطق مرزی خبر می‌دهند.

رژیم ایران همچنین از امامان جماعت مساجد سردشت خواسته ‌است تا تحمیل جنگ از سوی  جمهوری اسلامی علیه ‌جنبش آزادیخواهی ملت کرد را مشروع جلوه ‌دهند.

پس از ناکامی حملات به ‌قندیل درپی مقاومت گریلاهای ه.ر.ک اکنون از تدارکات جهت انجام حملات جدیدی خبر می‌رسد.
براساس برخی منابع محلی تحرکات نظامی رژیم طی چند روز گذشته ‌افزایش یافته‌ و احتمال می‌رود که ‌بار دیگر قندیل مورد حمله ‌قرار گیرد.

در سه‌ روز اخیر چندین هلیکوپتر رژیم مرتبا در مناطق مرزی سردشت و بانه‌ در تردد بوده‌اند. این درحالیست که ‌چندین دستگاه تانک و نفربر و همچنین تعداد زیادی توپ و کاتیوشا به ‌منطقه ‌میرآوای سردشت منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر رژیم جمهوری اسلامی تمامی امکانات خود جهت مزدورگیری در شرق کردستان را بکار گرفته‌، اما این سیاست با مخالفت مردم مواجه ‌شده ‌است.

پس از آنکه ‌دهها تن از این افراد سلاحهای خود را بر زمین گذاشته ‌و از رفتن به ‌جنگ با گریلاهای شرق کردستان خودداری کردند، رژیم ایران بخصوص در شهرهای سقز، مریوان، سردشت و بانه‌ حرکت تازه‌ای جهت مسلح کردن مردم منطقه‌ را آغاز کرده ‌و بودجه ‌زیادی را به‌ این کار اختصاص داده‌ است.

این تلاشهای رژیم ایران در حالیست که ‌طی چند روز گذشته‌ یکی از مسئولین ارشد سپاه پاسداران استان ارومیه ‌در دیدار از سردشت با روحانیون این شهر ملاقات کرده ‌و از آنها خواسته‌ است تا به ‌منظور تشویق جوانان کرد به ‌مزدوری و جنگ علیه‌ جنبش آزادیخواهی ملت کرد در سخنرانیهای خود تهاجم جمهوری اسلامی را مشروع نشان دهند، اما روحانیون حاضر در این دیدار به ‌شدت با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

در چارچوب تدارکات رژیم ایران برای حمله‌ای تازه‌، امروز فرماندهان سپاه‌، نیروی انتظامی و اطلاعات ، در فرمانداری سردشت تجمع کردند.

تاکنون از نتایج این نشست اطلاعی بدست نیامده‌، اما یکی از منابع خبری محلی اعلام کرد این نشست در رابطه ‌با انتقال نیروهای رژیم به ‌مناطق مرزی است


منبع:http://www.rojhelat.info/farsi/kurdistan/basur/3387-2011-08-16-20-41-15

No comments:

Post a Comment