Saturday, August 13, 2011

نیروهای امنیتی سوریه سرکوب معترضین را گسترش می دهند

 
نیروهای امنیتی سوریه به شهر ساحلی لاذقیه و شهر های نزدیک مرز لبنان حمله کرده اند.
فعالان می گویند تانک ها و نفر برهای زرهی بامگاه شنبه در میان آتش سنگین وارد شهر شدند. یک روز پیشتر در آنجا هزاران نفر در گردهمایی هایی علیه دولت شرکت کردند.
گروه سوری ناظر بر حقوق بشر می گوید در تیراندازی در برخی از محله های لاذقیه دست کم ۲ تن کشته شد.
همچنین بنظر می رسد دولت بشار اسد سرکوب ناراضیان در منطقه قصیر را گسترش می دهد. ساکنان می گویند نیروهای امنیتی روز شنبه به چندین شهر نزدیک به مرز لبنان حمله کردند.
دولت دسته های مسلح را مسئول بیشتر خشونت ها دانسته است. رسانه های دولتی گزارش می دهند روز شنبه مراسم خاکسپاری سه افسر امنیتی که توسط «تروریست های مسلح» در نزدیکی دمشق و شهر حمص کشته شدند، برگزار شد.
در این میان، دمشق برای متوقف ساختن خشونت علیه مردم و انجام اصلاحات سیاسی با فشار فزاینده بین المللی روبرو است. شورای امنیت سازمان ملل متحد قصد دارد پنجشنبه آینده برای بحث درباره اقدامات بیشتر علیه دولت سوریه جلسه ای تشکیل دهد. پیشتر در اوایل اوت شورای امنیت در بیانیه ای حملات نیروهای امنیتی سوریه به شهروندان و نقض گسترده حقوق بشر را محکوم کرد.
روز شنبه، سازمان همکاری اسلامی دولت سوریه را به خویشتنداری فراخواند. همچنین گفت آماده است در گفت و شنود در سوریه نقشی ایفا کند.
عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه از اسد خواست پیش از آن که زیاد دیر شود به اجرای اصلاحات بپردازد.
روز جمعه همچنین هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا کشورهایی را که از نظر اقتصادی و سیاسی از سوریه حمایت می کنند تشویق کرد «بطرف درست تاریخ حرکت کنند.» او همجنین کشورها را به متوقف ساختن خرید نفت و گاز از سوریه فراخواند.
کلینتون گفت او به گفت و گوهای دیپلماتیکی با هدف وارد آوردن فشار سیاسی بر دولت اسد ادامه می دهد، و بار دیگر تاکید کرد که رییس جمهوری سوریه «مشروعیت رهبری از دست داده است.»
اما از او نخواست کنار برود و گفت برکناری رهبر سوریه باید بخشی از یک کوشش بین المللی باشد.
مقامات آمریکایی تخمین زده اند که در جریان سرکوب ناراضیان در سوریه بیش از ۲ هزار تن کشته شده اند
 
منبع: http://www.voanews.com/persian/news/Syria-2011-08-13-127653923.html

No comments:

Post a Comment