Wednesday, August 17, 2011

برهم صالح: در مقابل کشتار مردم کوردستان بی‌تفاوت نخواهیم بود


نخست وزیر اقلیم کوردستان تاکید نمود که‌ نیروهای امنیتی عراق به‌ وظایف خود در تامین امنیت مردم کورد در مناطق جدا شده‌ از اقلیم کوردستان عمل نکرده‌اند.

دکتر برهم صالح، نخست وزیر اقلیم کوردستان در گفتگو با روزنامه‌ی شرقل الاوسط، چاپ لندن، اعلام کرد: وضعیت جاری در مناطق جدا شده‌ از اقلیم کوردستان بسیار نگران کننده‌ است، گروه‌های تروریستی خصوصا ساکنان کورد این مناطق را هدف قرار داده‌اند. ما از حکومت مرکزی و نیروهای امنیتی عراق خواسته‌ایم که‌ به‌ صورت جدی برای مقابله‌ با تهدیدهای تروریستی و تلاش‌ها جهت ارعاب مردم این مناطق اقدام نمایند.

نخست وزیر اقلیم کوردستان همچنین گفت: اوضاع در مناطق جدا شده‌ از اقلیم کوردستان بسیار خطرناک است و در عراق جدید چنین اقداماتی پذیرفته‌ شدنی نیست. در حالیکه‌ مردم ما در این مناطق کشته‌ می‌شوند و هیچ اقدامی برای مقابله‌ با گروه‌های تروریستی صورت نمی‌گیرد، ما نمی‌توانیم ساکت باشیم.

صالح در ادامه‌ خاطر نشان ساخت: تاکید می‌کنم که‌ نیروهای امنیتی عراق در مناطق جدا شده‌ از اقلیم کوردستان به‌ وظیفه‌ی خود مبنی بر دفاع از شهروندان کورد در برابر حملات تروریست‌ها عمل نکرده‌اند، لذا ما خواستار همکاری حکومت فدرال و به‌ویژه‌ سازمان‌های امنیتی برای رفع این وضعیت خطرناک و حل مشکلات مردم کورد در این مناطق هستیم.

دکتر برهم صالح همچنین در مورد اعزام نیروهای پیشمرگه‌ی کوردستان به‌ این مناطق گفت: به‌ منظور کنترل کردن این فضای نامساعد و رفع تهدیدهای جاری بر ملت کورد در این مناطق، اوضاع را دقیقا تحت نظر داریم و با حکومت عراق نیز به‌ صورت مستقیم و مداوم در ارتباط هستیم. از حکومت مرکزی نیز انتظار داریم که‌ به‌ وظایف خویش عمل نماید و این مسئله‌ را حل کند، زیرا که‌ ما در مقابل کشتار شهروندان کورد در این مناطق بی‌تفاوت نخواهیم بود.

طبق آمار‌های ارائه‌ شده‌ از سال 2004 تا کنون بیش از 700 شهروند کورد در مناطق جدا شده‌ از اقلیم کوردستان به‌ قتل رسیده‌اند و بیش از 800 خانواده‌ مجبور به‌ ترک محل سکونتشان شده‌اند.

در آخرین مورد از خشونت‌های صورت گرفته‌ نسبت به‌ شهروندان کورد، شامگاه یکشنبه‌ مسئول دفتر اتحادیه‌ میهنی کوردستان در سعدیه‌ و محافظ وی توسط افراد مسلح ترور شدند.
 منبع: http://www.peyamner.com/details.aspx?l=3&id=244669

No comments:

Post a Comment