Sunday, August 7, 2011

همکاریهای رژیم ایران و ترکیه


رژیم ایران که ‌حملات اشغالگرانه‌ خود به‌ جنوب کردستان و مناطق حفاظتی مدیا را از 25 تیرماه‌  آغاز کرده‌ بود،همچنان به ‌لشکر کشی خود به‌ مناطق مرزی ادامه‌ داده‌ و پایگاههای بیشتری احداث میکند.

مشخص شد که‌ در چارچوب همکاریهای ایران و ترکیه ‌در جنگ علیه‌ جنبش آزادیخواهی خلق کرد، شرکت توک ترکیه‌ که‌ وظیفه احداث پایگاههای نظامی در شمال کردستان را بر عهده دارد  در ایران نیز شروع به‌ احداث پایگاه‌ نظامی کرده‌ است.

طبق خبرهای رسیده‌ ، ترکیه‌ به‌ ایران پیشنهاد داده‌ است تا شرکت توک در مرزهای شرق و جنوب کردستان برای رژیم ایران پایگاههای نظامی احداث کرده ‌و کارهای برق و سیم کشی آن را شرکت دیگر ترک با نام آسلسان انجام دهد.

گفتنی است که‌ مهدی مهدوی نژاد فرمانده‌ سپاه ‌پاسداران استان قم نیز بصورت پنهانی به ‌ترکیه‌ رفته‌ و پس از دیدار با مسئولان ترک چنین قراردادی را با آنها امضا کرده‌ است.

مهدی مهدوی نژاد با وزیر امور خارجه‌ ترکیه ‌و وزیر دفاع و مشاور اداره‌ اطلاعات ترکیه‌ موسوم به‌ میت و با مدیر شرکت توک دیدار کرده‌ و همچنین از پایگاههایی که‌ شرکت توک پیشتر احداث کرده‌ نیز دیدن کرده‌ است.

از طرفی احمدی مقدم فرمانده‌ نیروی امنیتی رژیم ایران به‌ آژانس مهرنیوز گفته‌ است برای حفظ امنیت مرزها،  همکاریهای مشترک و همسویی بین ایران وترکیه در جریان است

منبع : http://www.rojhelat.info/farsi/rojhelatinavin/3327-2011-08-07-19-41-05

No comments:

Post a Comment