Tuesday, July 12, 2011

ورود نیروهای نظامی ایران تا عمق 2 کیلومتر به خاک اقلیم کردستان


رژیم ایران علاوە بر توپباران مناطق مرزی جنوب کردستان، نیروهای نظامی خود را نیز تا حدود 2 کیلومتر وارد خاک جنوب کردستان کردە و در حال ایجاد پایگاههای نظامی است.
سایت خبری آوینە در گزارشی آوردە است کمیتەای متشکل از کمیسیون‌های داخلی پارلمان کردستان پس از بازدید از مناطق مرزی اعلام کردەاند " نیروهای جمهوری اسلامی تا عمق 2 کیلومتری وارد خاک اقلیم کردستان شدە و مشغول درست کردن جادە و پایگاههای نظامی هستند".
در این گزارش ضمن اشارە به این کە در نتیجەی توپبارانهای رژیم ایران شمار زیادی از شهروندان خسارات فراوانی متحمل شدەاند، آمدە است این کمیتە طی نامەای از رئیس پارلمان اقلیم کردستان خواستە است حکومت فدرال عراق و حکومت اقلیم کردستان را تحت فشار قرار دهد که موضعی شفاف در این رابطه اتخاذ نمایند.
کاروان صالح ، یکی از اعضای این کمیته، در مورد توپبارانها گفت:
در صورت ادامەی توپباران مناطق مرزی توسط جمهوری اسلامی ایران، بایستی در دادگاه لاهە یا هر دادگاه بین‌المللی دیگری پاسخگو بودە و همەی خسارات واردە به اقلیم کردستان و اهالی این مناطق را پرداخت نماید.
شایان ذکر است که پیشتر جبار یاور، سخنگوی نیروهای پیشمرگ کردستان، ورود نیروهای رژیم ایران به خاک اقلیم کردستان را رد کردە بود.
منبع :http://www.rojhelat.info/farsi/kurdistan/basur/3068-voroode-niroohye-nezamiye-iran-be-jonoobe-kurdistan

No comments:

Post a Comment