Saturday, July 30, 2011

هفتم امرداد، زاد روز سه مردادی محبوس در اوین


لاله حسن پور، شاعر و فعال حقوق بشر
لاله حسن پور 25 اسفند 88 در جریان بازداشت گسترده فعالان حقوق بشر در منزل پدری اش بازداشت شد و بعد از دو ماه و نیم بازداشت با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد..وی در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام “عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر و فعالیت در خبرگزاری هرانا”، “اجتماع و تبانی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “توهین به مقدسات” و “توهین به ریاست جمهوری” به یک سال حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی محکوم شد که در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر عین حکم صادره تائید شد. لاله حسن پور 28 فروردین 1390 با دریافت برگه احضاریه برای گذراندن حکم یک سال حبس خود به زندان اوین احضار شد که هم اکنون در زندان اوین است.
سید مسعود حسینی لواسانی، نویسنده و روزنامه نگار
مسعود لواسانی نویسنده، روزنامه نگار و وبلاگ نویس با شکایت قرارگاه ثار الله سپاه به دلیل نگارش گزارشی از رویدادهای ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ با عنوان «فاجعه در میدان انقلاب» و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام بازداشت شد. در دادگاه انقلاب با حکم قاضی پیر عباسی به هشت سال و نیم حبس تعزیری و محرومیت مادام العمر از روزنامه نگاری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از اشتغال به حرفه روزنامه نگاری کاهش یافت.
مسعود لواسانی سابقه همکاری با هفته نامه صبح صادق به عنوان دبیر سرویس ادب و هنر، خبرگزاری مهر به عنوان گزارشگر حوزه فرهنگ و ادب، روزنامه آفتاب یزد به عنوان مسئول صفحه ادب و هنر، خبرگزاری فارس به عنوان تحلیلگر مسائل خاورمیانه و بین الملل ، ماهنامه ادبیات داستانی، هفته نامه چاپ و نشر، ماهنامه مبداء نقش و خردنامه همشهری، روزنامه اعتمادملی، ایران، خبر، اعتماد، شرق، تهران امروز، همشهری و کارگزاران در کارنامه کاری وی دیده می شود. وی عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و همچنین فدراسیون جهانی روزنامه نگاران نیز هست.
احسان عبده تبریزی، دانشجوی مقطع دکترا در رشته ی تاریخ در دانشگاه دورهام انگلیس
احسان عبده تبریزی، از زندانیان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در ایران است که در دی ماه همان سال بعد از بازگشت به ایران برای دیدار با خانواده اش در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. وی به مدت 4 ماه محروم از تماس و ملاقات با خانواده اش در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین نگهداری شد. سرانجام در دو جلسه ی دادگاه در شعبه 28 به ریاست قاضی مقیسه در تاریخ های 8 آبان و 16 آذر 1389، به اتهام «ارتباط با بیگانه» به دو سال حبس، برای «توهین به رهبری» به دو سال حبس و به دلیل «حضور در تجمع روز عاشورا» به سه سال حبس تعزیری و جمعا هفت سال زندان محکوم شد. احسان عبده تبریزی هم اکنون در بند 350 زندان اوین دوران محکومیت خود را سپری می کند
حسین عبده تبریزی پدر این دانشجو یکی از منتقدان سیاست های اقتصادی دولت احمدی نژاد و دبیرکل اسبق بورس تهران بوده است. وی بارها با نقدهای اقتصادی در روزنامه سرمایه، واکنش های دولتیان را برانگیخته بود. او از جمله ۷۰ اقتصاددانی بود که در نامه هایی سرگشاده، رفتار و عملکرد اقتصادی دولت را به نقد کشیده بودند.
 منبع : http://www.freedomessenger.com/archives/31262

No comments:

Post a Comment