Friday, July 22, 2011

واکنش اتحادیه میهنی کردستان به‌ حملات ایران


در راستای واکنشها علیه‌ حملات اخیر حکومت ایران به‌ جنوب کردستان، دفتر سیاسی اتحادیه‌ میهنی کردستان طی بیانیه‌ای موضع خود را به ‌اطلاع افکار عمومی رساند.اتحادیه‌ میهنی از دولت عراق خواسته‌است تا از توان سیاسی و دیپلماسی خود جهت توقف و پایان دادن توپباران مناطق مرزی جنوب کردستان بهره‌ برد.
پس ازگذشت 5 روز از حملات حکومت ایران به‌ خاک جنوب کردستان روز گذشته ‌دفتر سیاسی اتحادیه‌ میهنی کردستان طی بیانیه‌ای رسمی موضع خود را به ‌اطلاع افکار عمومی رساند.
دراین بیانیه‌ نسبت به‌ حملات اخیر حکومت ایران آمده‌ است:
همچنانکه ‌مشخص است مدتی است که ‌نیروهای جمهوری اسلامی ایران در مرزهای مشترک اقلیم کردستان با ایران از قلادزه‌ تا حاجی عمران را به ‌شدت توپباران کرده و جنگ سختی بین نیروهای جمهوری اسلامی و نیروهای پژاک در گرفته ‌است .اتحادیه ‌میهنی کردستان اخیرا از طریق کانالهای ارتباطی خود، موضع خود را به‌ جمهوری اسلامی اعلام کرده‌ بود که‌ مردم بیگناه‌ منطقه‌ نباید قربانی جنگی شوند که‌ در آن طرفی نیستند.
همچنانکه‌ پیشتر نیز از دولت عراق خواسته‌ بودیم ،بار دیگر میخواهیم که‌ از توان سیاسی و دیپلماسی خود برای توقف و پایان دادن به‌ توپباران مناطق مرزی کردستان بعنوان بخشی از عراق فدرال بهره ‌برده‌ و به‌ رنج و مشکلات سا کنین این مناطق پایان دهند

منبع : http://www.rojhelat.info/farsi/kurdistan/basur/3174-bayaniye-ynk

No comments:

Post a Comment