Saturday, July 23, 2011

کشته شدن چندین فرمانده سپاه پاسداران در حمله به گریلاهای پژاک


کشته شدن دلاور رنجبر زاده فرمانده سپاه سرد شت وپیرانشهروحاج آقا معروفی جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان ارومیه
مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی پژاک طی بیانیه‌ای به موضوع حملات سپاه پاسداران به جنوب کردستان و همچنین عملیات پاسخدهی گریلاهای پژاک در دو نقطه متفاوت پرداخته است .پژاک اعلام کرده است کە دلاور رنجبر زاده فرمانده سپاه سرد شت پیرانشهر و حاج آقا معروفی جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان ارومیه در یک درگیری در منطقه دشت وزنی کشته شده اند .

مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی حزب حیات کردستان پژاک به روشنگری درباره حملات اخیر سپاه و عملیاتی که جهت پاسخدهی از سوی نیروهای گریلا انجام گرفته است پرداخت.

در این بیانیه‌آمده است که روز گذشته حول ساعت 12 گریلاهای شرق کردستان "ه.ر.ک" در چارچوب دفاع مشروع یک وسیله نقلیه سپاه پاسداران را هدف قرار قرار داده‌ و در نتیجه عملیات 3 پاسدار کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شده است ،گفتنی است که یکی از کشته شدگان از فرماندهان سپاه بوده است .

پژاک همجنین اعلام کرد ه است کە دلاور رنجبر زاده فرمانده سپاه سرد شت پیرانشهر و حاج آقا معروفی جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان ا رومیه در یک درگیری در منطقه دشت وزنی کشته شده اند .
از سوی دیگر در ادامه سیاستهای اشغالگرانه جمهوری اسلامی روز گذشته سپاه پاسداران از منطقه به‌رده‌ناز پیرانشهر بار دیگر به خاک اقلیم کردستان یورش برده و در نتیجه مقاومت نیروهای شرق کردستان "ه.ر.ک" در نوار مرزی، مجددا درگیری روی داده است.
درنتیجه این درگیریها که‌ منجر به‌ کشته‌ شدن 8 پاسدار و زخمی شدن 4 پاسدار دیگر انجامید نیروهای سپاه مجبور به عقب نشینی شدند .
همچنین پژاک اعلام کرد که در چارچوب دفاع مشروع و پاسخدهی در اقدام جداگانه‌ای یک پاسگاه در روستای ساوان در شهر بانه را مورد هدف قرار داده‌ است .
گریلاهای پژاک با ورود به داخل پاسگاه مذکور 4 نظامی را کشته و عده زیادی از نظامیان را مجروح کرده است .
پس از این رویداد ،رژیم نیروهای زیادی را جهت انجام عملیات نظامی به این منطقه روانه کرده است .
گفتنی است که در این عملیاتها به گریلاهای پژاک آسیبی نرسیده‌است .
ازسوی دیگر بر اثر توپ باران روستاهای جنوب کردستان عصر روز گذشته‌3 نفر از ساکنین روستای سونی مجروح شده که به‌ بیمارستان قلادزی انتقال یافتند.

منبع :http://www.rojhelat.info/farsi/kurdistan/rojhelat/3184-koshte-shodane-chandin-farmande-sepahe-pasdaran  

No comments:

Post a Comment