Thursday, July 14, 2011

تجمع دهها هزار نفر مردم بوتان در حمایت از حل مسئله کرد از طرق دمکراتیک


روز گذشته در منطقه  جزیر از توابع استان  شرنخ در حمایت از حل مسئله کرد از طرق دمکراتیک تجمع با شکوهی برگزار شد علیرغم گرمی هوا دهها هزار نفر در تجمع شرکت نموده و از تصمیم و اراده خود پاسداری کردند.در این تجمع همچنین از مقاومت قهرمانان 14 جولای تجلیل گردید.
تجمع کنندگان ضمن محکوم نمودن تلاشهای آ.ک.پ جهت از بین بردن ملت کرد، تأکید نمودندکه‌ ملت کرد به کمتر از زندگی آزاد بسنده نخواهد کرد.
در چهارچوب تجمعات حل دمکراتیک، روز گذشته در منطقه جزیر از توابع شرنخ، دهها هزار نفر در میدان نوروز تجمع کردند.
فلیز کوچالی از روسای مشترک ب.د.پ.، نمایندگان ب.د.پ و جبهه رنج، دمکراسی و آزادی و نمایندگان سازمانهای مدنی در تجمع مذکور حضور داشتند.
در محل سخنرانی، تصاویر رهبر ملت کرد عبدالله اوجلان و خیری دورموش، کمال پیر، علی چیچک و عاکیف یلماز، مقاومین روز 14 جولای و همچنین تصاویر محسوم کورکماز، زینب کناجی، بنفش آگال، بریتان و مظلوم دوغان از کادرهای پیشآهنگ پ.ک.ک  نصب شده بود.
مردم بوتان با در دست داشتن پلاکاردهایی اینگونه موضع خود را اعلام کردند،
ما با اراده مقاومت 14 جولای از خود مدیریتی دمکراتیک استقبال می‌کنیم، ما زنان و جوانان آپویست، با راهنماییهای رهبر ملت کرد،  مقاومت خود را تقویت کرده‌ و با الهام از زیلان و بریتان انقلاب خود را به پیش خواهیم برد، ما با نیروی زنان خودمدیریتی دمکراتیک و کردستان آزاد را بنا می‌نهیم،
پیش از آغاز سخنرانیها، دهها هزار نفر با گفتن شعار و سرودهای انقلابی به جشن و پایکوبی پرداختند.

لونت توزل، نماینده جبهه رنج ضمن اعلام اینکه آنها همیشه به تعهداتی که قبل از انتخابات به ملت داده بودند، پایبند خواهند ماند، گفت، لازم است که همه بدانند یا صلحی شرافتمندانه صورت می‌گیرد و یا اینکه‌ انقلاب باشکوهی در پیش داریم.
توزل سخنان خود را با گفتن، یا آزادی یا آزادی پایان داد.
آلتان تان، نماینده ب.د.پ. که از طرف مردم به گرمی مورد استقبال قرار گرفت، به نمایندگی از کنگره جامعه دمکراتیک سخنرانی کرد.

سپس فیلیز کوچالی طی سخنانی اعلام نمود که ملت کرد با مقاومتی باشکوه به سوی خودمدیریتی دمکراتیک گام برمی‌دارد.
فیلیز کوچالی خاطر نشان نمود که ملت کرد خود از توان حل مشکلات برخوردار است و بیش از این در انتظار دولت نمی‌ماند.
در این تجمع پیامهای سلام ایرماک و فیصل ساری یلدز  نمایندگان زندانی ب.د.پ قرائت گردید

http://www.rojhelat.info/farsi/kurdistan/bakur/3091-hemayat-az-halle-masalaye-kurd-az-tariqghe-demukratik-dar-botan

No comments:

Post a Comment