Saturday, September 17, 2011

دو آمریکایی طبق شرایط قوه قضائیه با وثیقه آزاد می شوند


برگزاری هرانا - در حالیکه رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند که وکیل دو آمریکایی زندانی در تهران، روز شنبه ٢۶ شهریور ماه نیز به دادگاه رفته است تا با سپردن وثیقه، موکلانش آزاد شوند، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی درباره وضعیت آزادی دو تبعه آمریکایی، گفت: پرونده در دست قوه قضائیه است و طبق شرایطی که قوه قضائیه اعلام می‌کند می‌توانند با وثیقه آزاد شوند.

در پی موافقت دادگاه انقلاب با آزادی شین بائر و جاش فتال به قید وثیقه یک میلیون دلاری، و سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره آزادی قریب الوقوع این دو آمریکایی، مسعود شفیعی، وکیل آن‌ها امیدوار بود که موکلانش حداکثر تا روز جمعه آزاد شوند اما قوه قضائیه جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای گفت که موضوع هنوز دردست بررسی است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت خارجه درباره وضعیت آزادی دو تبعه آمریکایی، گفت: پرونده در دست قوه قضائیه است و طبق شرایطی که قوه قضائیه اعلام می‌کند می‌توانند با وثیقه آزاد شوند.

رامین مهما‌ن‌پرست افزود: به هر جهت مسئولیت مسائل قضایی با قوه قضاییه است و آن‌ها باید پاسخ گو باشند.

گفتنی است جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق از جمهوری اسلامی، طی روزهای اخیر از مقامات ایران خواسته است این دو نفر را آزاد کند و یک هواپیمای عمانی نیز از جمعه شب برای بیرون بردن آن‌ها به تهران اعزام شده است.

شین بائر و جاش فتال، دو آمریکایی زندانی، که از دو سال قبل همراه با سارا شورد در بازداشت به سر می‌بردند، ماه گذشته به جرم ورود غیر قانونی به ایران به سه سال زندان و به دلیل جاسوسی به پنج سال زندان محکوم شده‌اند. سارا شورد سال گذشته همین زمان، در آستانه سفر احمدی‌نژاد به نیویورک با وساطتت و وثیقه گذاری سلطان عمان آزاد شد و امسال نیز، در آستانه هفتمین سفر احمدی‌نژاد به سازمان ملل، قرار شد دو آمریکایی با وثیقه‌ای یک میلیون دلاری آزاد شوند

بنا به بیان حست، که خبر ازادی شدن دۆ کۆه نرده امریکایی چند رۆز قبل تۆست خبر نگراه امریکایی در گفتگۆ با رئیس جمهۆر ایرن اعلام شد

منبع: http://www.hra-news.net/1389-01-27-05-27-21/9720-1.html 

No comments:

Post a Comment