Saturday, September 3, 2011

میلاد کریمی فعال دانشجویی کُرد دانشگاه آزاد سنندج بازداشت شده است


میلاد کریمی فعال دانشجویی کُرد دانشگاه آزاد سنندج بازداشت شده است

گزارش ها از ایران حاکی از آن است که «میلاد کریمی»، نایب دبیر اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد از چند روز گذشته پس از احضار به ستاد خبری وزارت اطلاعات در بازداشت به سر برده و از سرنوشت وی خبری در دست نیست.

به گزارش دانشجونیوز، میلاد کریمی، فعال دانشجویی کرد و دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد سنندج بدلایل نامشخصی از چند روز گذشته به صورت تلفنی به ستاد خبری وزارت اطلاعات شهر سنندج احضار شده و بلافاصله بازداشت می گردد.
هنوز از اتهامات و روند پرونده این فعال دانشجویی هیچ خبری در دست نیست و مسئولین و مقامات قضایی از ذکر دلایل بازداشت وی خودداری نموده و سکوت اختیار کرده اند.
همچنین وبسایت “هرانا” از منابع رسانه ای حقوق بشر، اعلام کرده که «مراجع امنیتی، قضایی به خانواده این فعال دانشجویی اعلام کرده‌اند فرزندشان در روز «شنبه» از زندان آزاد خواهد شد
با این حال هنوز از سرنوشت این فعال دانشجویی کرد هیچ خبری در دست نیست و نگرانی ها از سرنوشت وی افزایش یافته است.
در چندین سال گذشته بسیاری از فعالان دانشجویی به بهانه های واهی پس احضار به ستادهای خبری مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته و در بسیاری از مورد بازداشت می شوند که کشته شدن ابراهیم لطف الهی، از فعالان دانشجویی کرد در کردستان بدست نیروهای امنیتی از آن جمله است.
این در حالی که طبق مفاد مذکور در ایین نامه های دادرسی کیفری، بر صدور حکم کتبی برای جلب متهم تاکید شده و وزارت اطلاعات ایران بدون ارسال هیچگونه احضاریه کتبی، فعالان دانشجویی و سیاسی را احضار نموده و مورد آزار و اذیت قرار می دهد

منبع: http://www.freedomessenger.com/archives/33673

No comments:

Post a Comment